Reklamlarla Boğuşmaya Hazır mısınız? Instagram’da Yeni Dönem Başlıyor!
← GeriInstagram’ın Yeni Özelliği Kullanıcıları Çileden Çıkardı!
Reklam Araları ile kesintisiz gezinti sona erdi. Meta, yani Facebook ve Instagram’ın sahibi olan şirket, her zaman reklam gelirlerine dayandı. Şimdi ise Instagram, yeni “Reklam Araları” özelliği ile gezinti deneyiminizi kesintiye uğratarak, sizi zorunlu reklamlara maruz bırakıyor.
Son dönemde Instagram, gizlilik politikaları ve TikTok’un yükselişi gibi nedenlerle gelir elde etmekte zorluk çekiyor. Bu yüzden, kullanıcılarını kızdırma pahasına yeni yollar deniyor. Uygulama içi satın alımlar ve aboneliklerin ardından şimdi de atlanamayan Reklam Araları devreye giriyor.
Meta, gelen yoğun eleştirilere rağmen bu yeni özellik hakkında henüz bir açıklama yapmadı. Bu durum kullanıcıları oldukça öfkelendirdi. Reddit ve X (eski adıyla Twitter) platformları, kullanıcıların bu konudaki şikayet ve tepkileriyle dolup taşıyor. İşte birkaç örnek: Bir Reddit kullanıcısı, 'İki gündür delirdiğimi sanıyordum çünkü şu anda bu benim başıma geliyor… ve hoşça kal Instagram. Bunu istemiyorum,' diye tepki gösterdi. Başka bir kullanıcı ise, bu özelliği kullanıcıları uzaklaştırabilecek 'korkunç bir iş kararı' olarak nitelendirdi. Bir Twitter kullanıcısı ise, 'Bu reklam araları yüzünden TikTok’a geçiyorum' dedi.
Şu an için Instagram'un Reklam Arası özelliği sadece belirli bir kullanıcı grubunda deneniyor. Meta, bu testi kullanıcı tepkilerini ölçmek ve reklam gelirlerini artırıp artırmayacağını görmek amacıyla yapıyor. Peki, bu testin sonuçları ne yönde olacak?
Cepkask Blog sayfamızda en güncel haberlere ulaşmak için bizi takip etmeyi unutmayın!